London diary 1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

kalhoty – Zara, kabát – Reserved, šála – M&S, kabelka – Guess Luxe, tenisky – Adidas Superstar, hodinky – Fossil

Londýn je město, kam se pokaždé ráda vracím. Získal si mě už před 15 rokama během mé první návštěvy se školou. Tentokrát jsem do Londýna vyrazila s mamkou a našimi známými navštívit jejich dceru, která tam bydlí už přes 10 let.

Když jsem hledala ubytování, ceny hotelů mě docela zděsily (Londýn je jedno z nejdražších měst), rozhodla jsem se dát šanci Arbnb. Poprvé jsme ho vyzkoušela před 2 rokama v Miláně a tehdy jsme byli až na pár nedostatků spokojeni. V Londýně jsem hledala soukromý byt, garsonku pro 2 osoby na 3 noci. Hurá povedlo se, 3 noci, ve čtvrti Tottenham (15 minut metrem od Oxford Circus) za 5500kč. První zádrhel nastal v momentě příjezdu. Slečna, která byt vlastnila, nám dala nepřesné údaje, a tak jsme byt hledaly dobrých 20 minut. Nakonec jsme se našly a druhé překvapení přišlo hned u dveří. Byt to nebyl, ale soukromý pokoj v bytě, ve kterém slečna bydlela. Tohle byla moje chyba, zmátl mě název „Cool apartment“. No co, 3 noci u někoho v bytě zvládneme. Naše hostitelka, ale každý večer přijímala návštěvy, které byly opravdu hlučné. Ráno jsem každé ráno v kuchyni narazila na spícího cizího člověka a poslední den nám omylem zamkla koupelnu. Příště raději zvolím hotel a nebo budu pečlivěji sledovat popisky na Arbnb. Co vaše zkušenosti s Arbnb? Pokud vám nevadí společná koupelna, kuchyn, určitě Arbnb doporučuju. Je totiž mnohem levnější jak hotely nebo dokonce i hostely. A další plus – můžete se seznámit s někým novým, v tomhle případě fajn hostitelem.

Kromě ubytování byl výlet bez chyby. 2 dny nám sice pršelo, ale to nám náladu nezkazilo. První den jsme strávily pouze ve čtvrti Tottenham. Prošly si pár obchodů a čekaly až dorazí zbytek party. Druhý den jsme vyrazili do centra. Prošli jsme si nádhernou čtvrt Notting Hill, dali si výborný kafe a dortíky. Odpoledne jsme se vydali směr Oxford Street, odtamtud do Soho a domů.

Jedna vychytávka pro vás – pokud se chystáte do Londýna, pořidte si Oyster card. S touhle kartičkou máte metro, autobusy o polovinu levněji než se standardním tarifem bez ní. My jsme si na dva dny, každé ráno nabily denní jízdenku – přibližně 7 liber. Jak to funguje, počítají se vám jednotné jízdy, ale pokud překročíte jízdu číslo 3, peníze vám to z kartičky už nestrhává.

Londýn je sám o sobě tak fotogenický! Fotky se dělají skoro samy 🙂 Měli jsme štěstí, že jsme přijeli v době, kdy začalo všechno kvést. Asi si všimnete, že jsem v poslední době ulítla na šedivou barvu, že by grey is a new black?

Co jsme podnikli třetí den vám povím zase příště.

Mějte se krásně!

H.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA