ZDRAVÝ DROBENKOVÝ KOLÁČ/ HEALTHY CRUMBLE CAKE

IMG_2247

Znáte takovou tu chvilku, když jste doma, je večer a najednou vás napadne „něco upeču!“ Ne? To vám nevěřím. Mě se tohle stává docela často. A příkladem je dnešní článek.

A nebyla bych to já, kdybych ten recept alespoň trošičku neozdravila. Tentokrát to byl drobenkový koláč, ségry oblíbený. Pečený speciálně pro ni k snídani.

Co budete na tuhle dobrotu potřebovat? Vlastně je to hrozně jednoduché. Těsto jako na bublaninu a navrch ovoce a drobenka.

Na těsto:

300g celozrnné mouky (já jsem použila špaldovou a žitnou)

2 vajíčka

1 lžička kypřicího prášku

1 lžička jedlé sody

špetka soli

hrníček třtinového cukru

1 lžíce skořicového cukru

hrníček mléka (já použila mandlové)

1 lžíce bio vanilkového extraktu (místo něj můžete použit vanilkový cukr)

3 lžíce rozteklého kokosového oleje

Na drobenku:

2 lžíce másla

4 lžíce třtinového cukru

4 lžíce celozrnné mouky

Na vrch:

Ovoce podle chuti. Já jsem použila mraženou lesní směs značky Dione.

Šup s tím do formy, kterou jsem předtím vymazala kokosovým olejem, aby se mi těsto nepřilepilo/nepřipálilo. Do trouby na 170°C – 200°C. A klasicky bublanina bude hotová, když do ní strčíte špejli a ta bude po vyjmutí čistá, nebude na ni přilepené žádně těsto.

Recept berte z rezervou (jako ostatně všechny moje recepty). Je to jeden z dalších mých večerních výtvorů, z mých úprav klasických receptů. Pokud se vám líbil, určitě vyzkoušejte a se svým výtvorem se nám pochlubte na facebooku, instagramu, kdekoliv! Těšíme se na vaší zpětní vazbu.

A dobrou chuť! Já jdu zase asi péct. Co to bude tentokrát?…

Mějte se krásně!

H.

IMG_2240 IMG_2243 IMG_2245 IMG_2252

Zanechat Odpověď

